Audit User adategyeztető 2025. Felhasználói Segédlet

Ez év őszétől Társaságunk lecseréli a jelenleg használt WebPKR partnerkiszolgáló alkalmazást. 

Az új, korszerű online rendszerünk Alfa Partner Portál (Alfa PP) néven kerül bevezetésre.

Az új portál bevezetésének a magasszintű partnerkiszolgáláson túli egyik fontos eleme a jogszabályi változásoknak megfelelő Audit User nyilvántartás kialakítása. A pénzügyi intézmények, a biztosítók és a viszontbiztosítók, továbbá a befektetési vállalkozások és az árutőzsdei szolgáltatók informatikai rendszerének védelméről szóló 42/2015. (III. 12.) Korm. rendelet 3. § (2) bekezdése; a 4. § (2) bekezdés a); az 5/A. § (3) bekezdés ca); az 5/B. § (1) bekezdés t) pontjaiban foglalt jogi kötelezettség teljesítése. Továbbá az informatikai rendszer védelméről szóló Magyar Nemzeti Bank 1/2025. (I.13.) számú ajánlásszámú ajánlásában foglalt előírások betartása. 

  • Informatikai biztonsági és szabályozási megfelelés biztosítása annak érdekében, hogy az Biztosító a Portál rendszerben kizárja a jogosulatlan hozzáféréseketbiztosítsa a kijelölt kapcsolattartó elérhetőségét a rendszert érintő események és incidensek kezelése során.

  • A partnerekhez kapcsolódó felhasználói adatok egyeztetése, frissítése és nyilvántartása annak érdekében, hogy a Portál biztonságos és folyamatos használata, valamint a hozzáférési és kapcsolattartási adatok hitelessége és naprakészsége biztosított legyen.

  • kétfaktoros azonosításhoz szükséges technikai beállítások (pl. token) biztosítása a Portál biztonságos használata érdekében. (APP indulásakor ez még nem lesz élesítve)

A fentiek érdekében minden partner vagy partnercég esetében szükséges  -ALFA partnerkódonként egy kijelölt természetes személy “Audit User” rögzítése szükséges, aki az incidensek vagy más, a rendszert érintő kiemelt események kapcsán elsődleges kapcsolattartóként elérhető.e

Az Audit User adategyeztetéssel együtt a partneri kapcsolattartási adatok frissítései is fontos, mert  az új portál használatához minden partnerhez naprakész e-mail cím és telefonszám kerüljön rögzítésre.   A portál indulása után  a mobiltelefonszám különösen szükséges a rendszerbiztonság érdekében, mivel a jelszócsere (60 naponta), valamint az elfelejtett jelszó igénylése esetén az érintett felhasználó azonnali SMS-értesítést kap a gyors és biztonságos bejelentkezés érdekében.   

Kérjük,  adategyeztetés előtt olvasd át az alábbi információkat!

1. lépés
Belépés
  • Felhasználónév: Alfa dolgozói törzsszám 6 karakter pl. 9xxxxx
  • A bejelentkezésnél a jelszó minden partner esetében a partner törzsszámhoz tartozó Frontend 4 karakteres jelszó  + egy fix előtag Audit2025@ beírásával együtt. például a Alfa Frontend jelszava QWE1 akkor a beírandó jelszó Audit2025@QWE1 
2. lépés
Partner adat - nyilvántartott elérhetőségek

Partneradatok  felületen  a nyilvántartott,  korábbi adategyeztetések során feltöltött adatokat jelenítjük meg. Adat mezőre klikkelve adott adat nem  írható át!

ABI partner esetén a szerződött Főkód (alkusz vagy többesügynök partner) esetében lehet  képviseletre jogosult vagy biztosításszakmai vezető személyé.

Ahol törzsszámon nyilvántartott személy van, az rendelkezhet önálló Frontend értékesítői joggal és portál joggal is.

Több telefonszám/mailcím megadása esetén pontos vesszővel kérjük, elválasztani az adatokat.

Elérhetőségek megerősítése során a nyilvántartott adatokat lehet módosítani, megerősíteni:

 

Mobiltelefonszám és E-mail címek megadása kötelező. 

Vezetékes telefonszám megadható (opcionális)

Weboldal címe (opcionális) – későbbiek során online ügyfélszolgálati felületünkön értékesítői adatoknál hivatkozásnak lesz használva

Két féle e-mail cím adható meg:

    • E-mail  – tájékoztató levelek, minden kapcsolattartási információ ide érkezne
    • E-mail (marketing) – hírlevél rendszerből (Outlook/Mialchimp) küldemények ide érkezhetnek

Fontos! 

A fenti nyilvántartott személyek közül szeretnél kiválasztani vagy teljesen új személyt adnál meg Audit user szerepkörbe valakit, úgy a következő gomb megnyomását követően teljeskörű adatmegadással tudod véglegesíteni azt. Választásod alapján a kitöltött személy adataira vonatkozóan történik az Audit user beállítása.

Egyéni vállalkozóként, magánszemélyként a fenti szerepkörök tulajdonosa a Partner névvel azonos.

További adatokat a következő oldalon rögzíthetők.

A partneri kapcsolattartási adatokat (e-mail, mobiltelefonszám) használjuk majd az új Alfa Partner Portál működése során.

 

3. lépés
Audit user természetes személy adatok feltöltése

Az adategyeztető felületbe az összes személyes adat és az audit userhez kapcsolódó mail cím és telefonszám megadása szükséges.

 

Fontos! 

Az audit userhez tartozó kapcsolati adatok  (mail-telefonszám) eltérő lehet a partnerhez rögzített elérhetőségi adatoktól.

4. lépés
Audit user adat letöltése

A megadott adatokat kiküldésre kerülnek/letölthetők a partner kapcsolattartási mail címre kiküldött levélből.

A fájl melléklet titkosított.

További teendő nem lesz! 

Amennyiben kérdésed van, kérjük írja az  AlkuszIT@alfa.hu címünkre, vagy keresd területi kapcsolattartó munkatársunkat.

Köszönjük közreműködéseteket!