Fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleink kiszolgálása érdekében összefoglaljuk számotokra a kgfb szerződések évfordulóra történő felmondásához és azok befogadásához kapcsolódó legfontosabb információkat.
Kérjük, hogy a felmondások beküldéséhez a webszerviz szolgáltatásunkat szíveskedjetek használni. Ez megfelelő és elegendő, ezért kérjük, hogy webszerviz küldés esetén e-mailen, faxon, papíron ne küldjétek be a felmondást.
A december 31-i évfordulós szerződéseket érintő felmondásokat 2023. december 1-jén (péntek) éjfélig lehet elfogadni.
A papír alapú felmondásokat minden esetben érkezési bélyegzővel kell ellátni. A papír alapon átvett, de elektronikus formában továbbított felmondásokat az érkezési bélyegzővel ellátott formában kell szkennelni. (Egyértelműen látszódnia kell a beérkezés időpontjának, és az átvétel helyének.)
Az ügyfelek számára nyitva tartott ALFA egységek, 2023. december 1-jén, pénteken a nyitvatartási idő végéig fogadhatják el a személyesen leadott felmondásokat.
Az ALFA egységekbe beérkezett felmondásokat 2023. december 01-jén, péntek éjfélig lehet elfogadni.
A nem december 31-i szerződések esetében legkésőbb a „Szerződés évfordulója – 30. napon kell beérkeznie a biztosítóhoz.
Elegendő az elektronikus továbbítás, a papír alapú felmondás továbbítására ebben az esetben nincs szükség.
megbízott biztosításközvetítőink, alkuszok, üzletkötők a szabályos és aláírt felmondások szkennelt csatolmányait a Partneri Írjon nekünk felületen keresztül (https://ugyfelszolgalat.alfa.hu/login-partner).
Felmondás formája
Levélben
Személyesen
Elektronikusan
PKR-ből továbbítva
Ami viszont nem szabályos felmondás...
Levélben
Ügyfélkiszolgálási Operáció címére lehet továbbítani:
Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.
9401 Sopron, Pf.22
Személyesen
Szerződő által aláírt formában leadható a Központi Ügyfélszolgálati Irodában, ÖHÜ-ben, ALFA Ügynökségeken, Értékesítési pontokon (KÉP) (Megbízás esetén az alkusz aláírása is elegendő.)
illetve megbízott biztosításközvetítőink, alkuszok, üzletkötők küldhetik a szabályos és aláírt felmondások szkennelt csatolmányait a Partneri Írjon nekünk felületen keresztül
Figyelem! Csupán e-mailben leírt és szabályos felmondást csatolásként nem tartalmazó e-mailes felmondás továbbra sem fogadható el!
PKR-ből továbbítva
„Belső kimenő levél” indításával, a szerződő által kézírással aláírt szabályos felmondás szkennelt formában történő csatolásával.
Figyelem!Csupán a PKR-ben leírt és szabályos felmondást csatolásként nem tartalmazó felmondás nem fogadható el!
A „Belső kimenő levél” indításakor a
„Csoport” mezőben a Konkrét szerződésekkel kapcsolatos kérdések
„Tárgy” mezőben a „Szerződés – GFB – Ügyfél neve, Rendszám adatokat kell kiválasztani.
A szerződésszám megadása kötelező.
Csatolmány csatolása kötelező.
Ami viszont nem szabályos felmondás...
Figyelem! Csupán e-mailben leírt és szabályos felmondást csatolásként nem tartalmazó e-mailes felmondás továbbra sem fogadható el!
Felmondáshoz szükséges iratok
Felmondó levél, amelynek tartalmaznia kell
Alkuszi megbízási szerződés
Formanyomtatvány
Felmondó levél, amelynek tartalmaznia kell
Szerződő üzembentartó nevét
Szerződő üzembentartó címét
Gépjármű rendszámát
Szerződésszámot
Évforduló napját
Felmondás napját
Szerződő üzembentartó aláírását
Alkuszi megbízási szerződés
Ha a felmondást alkuszi partnerünk vette át, illetve továbbítja a biztosító részére!
Formanyomtatvány
A GFB felmondáshoz használható formanyomtatvány letölthető az alábbi link segítségével:
Web Service szolgáltatás alkuszi partnerek részére
A Web Service szolgáltatás alkuszi partnereink részére kialakított szolgáltatás, melynek keretében partnereink elektronikus formában adják át a biztosító részére szerződő/üzembentartó ügyfelünk által kezdeményezett felmondást.
A kialakított szolgáltatás eléréséhez partnereink előzetesen jogosultságot kapnak.
Az alábbi adatok megadásával kezdeményezhető a felmondás:
A megadott adatok alapján a rendszer ellenőrzést végez:
Az alábbi adatok megadásával kezdeményezhető a felmondás:
Felmondás hatálya (csak dátum lehet) – ez csak és kizárólag a biztosítási időszak utolsó napja lehet.
Szerződés szám (csak pontosan 8 vagy 9 hosszú szám lehet) –ez a meglévő, élő GFB-s szerződés száma.
Rendszám – a meglévő, élő GFB-hez tartozó rendszám.
Mindegyik paraméter megadása kötelező.
A megadott adatok alapján a rendszer ellenőrzést végez:
A megadott adatok alapján a rendszer ellenőrzést végez.
Ha hibás a mezőkben megadott adatok formátuma, akkor a megjelenő hibaüzenetben a rendszer pontosan jelzi, hogy melyik adat hibás formátumú.
Ellenőrzi, hogy a megadott felmondás hatálya>=30. Ha ez nem teljesül, akkor a hibaüzenet: „A felmondás csak az évfordulót megelőzően, de minimum 30 nappal előtte kezdeményezhető.”
Ellenőrzi, hogy a WS szolgáltatás által átadott és BRUNO által visszaadott rendszám egyezik-e. Ha nem egyezik -> hibaüzenet: „A felmondás előjegyzése sikertelen.”
A Web Service-en átadott elektronikus felmondásokhoz tartozó papíralapú dokumentációt csak szükség esetén kérjük be az alkusztól.
Évforduló dátumának lekérdezése
Értékesítési partnerek esetében:
PKR/Infotár/ Állományegyeztető listák
Az állománylistában a rovat neve: Techn.kezd év.hó.nap -1 nap
Megbzott biztosításközvetítői partnereink minden főkódra a BROKERI_HETI_ALLEGY_0000900000_20170000.xls listában ellenőrizhetik a törölt szerződéseket. A lista a PKR-n kívüli statisztikák Listák/Egyeztető listák/Állományegyeztető listák mappában kerül terítésre minden héten.
Ha egy felmondást még határidő előtt vissza kíván vonni az ügyfél:
A felmondás visszavonását elektronikusan (esetleg írásban levélben, faxon), vagy telefonon kell jeleznie ügyfelünknek. A felmondás visszavonását az Ügyfélkiszolgálási Operációmunkatársai hajtják végre. Feltétel: A felmondás visszavonása az évforduló előtt 1 nappal érkezzen be