Az Alkuszi és Banki Igazgatóság(ABI) minden munkatársa 2025. október 16-án csütörtökön, 2025.10.17-én pénteken egész napos programon vesz részt, így nem lesznek elérhetőek. Következő munkanap 2025.10.20-én normál üzletmenetben várjuk hívásaitokat és leveleiteket.

Telefonos ügyfélszolgálataink (Központi CC: 06-1-477-4800; Alkuszi Lakossági CC: 06-1-477-4809; Alkuszi Vagyon CC: 06-1-477-4808) 2025. október 18-án nem fogad hívásokat. Elérhetőségünk a következő munkanapon zavartalanul működik.

Új fejlesztés: csekkek egy küldeményben- KGFB díjfizetési tudnivalók

Tájékoztatunk Benneteket a KGFB szerződések díjfizetését érintő új folyamatunkról, mely 2025. október 7-ével lépett hatályba. A lenti összefoglalóban hasznos információkat találtok ezzel kapcsolatban.

A megújult folyamat két új eleme a jövőben:

  • díjfizetési gyakoriságtól függetlenül egyetlen küldeményben juttatjuk el ügyfeleinknek az adott biztosítási évre vonatkozóan a csekkeket,
  • díjfizetési módtól függetlenül megújult formában, bővített tartalommal adunk tájékoztatást a díjfizetési tudnivalókról.

Főbb változások:

  • Az ajánlat menesztésekor az első küldeményben az ügyfelek megkapják a következő évfordulóig szóló összes csekket. Például a negyedéves díjfizetésű szerződések esetén 4 db csekket küldünk egyszerre.
  • Fontos: az ügyfelek őrizzék meg a csekkeket, mert a jövőbeli díjrészletek befizetéséhez szükségesek!
  • A menesztés utáni értesítő levelünk hátoldalán új díjfizetési tájékoztató és táblázat segíti az ügyfeleket az esedékességi időpontok követésében. Ez a segédlet minden díjfizetési mód esetében megjelenik a tájékoztató levélben.
  • A szerződés élete során állománydíj változással járó módosításokat követően automatikusan új tájékoztató küldemény készül, amely tartalmazza az új éves állománydíjat, a díjrendezettséget, illetve a díjfizetéssel kapcsolatos tudnivalókat. Csekkes díjfizetés esetén, a küldemény tartalmazza az adott biztosítási évre szükséges összes csekket.
  • A meglévő szerződések legkésőbb a fejlesztés élesítését követő évfordulóval bekerülnek az új működési rendbe.
  • Az indexlevélen most már figyelembe vesszük, ha évfordulón túli díjfizetés van, és ennek megfelelően készülnek a csekkek és a díjfizetési tájékoztatók, díjfizetésmódtól függetlenül.
  • Csekkes díjfizetés esetén a díjfelszólító küldemények továbbra is csak a hátralékcsekket tartalmazzák.

Fontos tudnivalók a díjfizetési tájékoztató táblázathoz:

  • a befizetés esedékességének dátumát tartalmazza

Ettől a dátumtól várjuk az aktuális díj, csekk befizetését (a KGFB esetében a jogszabály szerint a folytatólagos díjrészlet az adott díjfizetési időszak első napján esedékes, vagyis azon a napon válik „aktuálissá” a díjfizetés).

  • Az egyes gyakoriságok díjai eltérhetnek, például:
    • túlfizetés esetén csökkentett díj szerepel
    • 500 Ft alatti díjrészletet beépítjük a következő díjba, arról nem küldünk külön csekket
    • fedezetlenségi díj és elmaradt díj miatt, ezeket az első csekk tartalmazza
    • amennyiben az ajánlati első díj a kötvényesítésig beérkezik, a tájékoztatóban már a befizetett díjjal csökkentett összegek szerepelnek.

A csekkek megjelenése is módosul:

A vonatkozási időszak (2025.01.15-től 2025.04.14-ig) helyett mostantól a befizetés esedékessége (2026.01.15.) szerepel

A képen szöveg, képernyőkép, Betűtípus, sor látható

Előfordulhat, hogy az AI által létrehozott tartalom helytelen.

 

A fentiekkel egyidőben élesedett az új díjfizetés esedékességi értesítő funkciónk is.
Ez egy kényelmi szolgáltatás, ami értesítőt küld e-mail címmel rendelkező ügyfeleink számára a díj esedékességét megelőzően, ezzel segítve őket a határidőben történő díjfizetésben.

Kérjük, hogy az ügyfelekkel történő egyeztetések során ismertessétek velük a változásokat, és emeljétek ki, hogy gondosan őrizzék meg a csekkeket a későbbi díjrészletek befizetéséhez.

Együttműködéseteket köszönjük!